Tuesday, May 30, 2006

Benedict XVI's Farewell to Poland / Pierwsza pielgrzymka papieża Benedykta XVI do Polski dobiegła końca.


Benedykt XVI:
"Dear Polish people!
I want to confide in you that this pilgrimage, during which I have visited places particularly dear to the great John Paul II, has brought me even closer to you, his compatriots. I thank you for the prayer with which you have surrounded me from the moment of my election. During my meetings with you, at audiences in the Vatican, I have often felt a bond of intense prayer and spontaneous sympathy. I would like you to continue to remember me in your prayers, asking the Lord to increase my strength in the service of the universal Church."

"I would like to conclude my visit with the words of the Apostle Paul which have accompanied my pilgrimage in Polish territory: "Be watchful, stand firm in your faith, be courageous, be strong. Let all that you do be done in love" (1 Corinthians 16:13-14).
My blessing upon you all! "


"Drodzy Polacy!
Chciałbym wyznać, że to pielgrzymowanie, podczas którego odwiedziłem miejsca szczególnie drogie wielkiemu Janowi Pawłowi II, w jakiś sposób jeszcze bardziej zbliżyło mnie do was, jego rodaków. Dziękuję wam za modlitwę, którą wspieracie mnie od chwili wyboru na papieża. Dowody modlitewnej więzi oraz zwyczajnej sympatii widziałem wielokrotnie podczas spotkań z Wami na audiencjach w Watykanie. Chciałbym, abyście w swoich modlitwach nadal pamiętali o mnie, prosząc Boga, by dodał mi sił w posługiwaniu dla dobra Kościoła powszechnego.
"

"Pragnę zakończyć tę wizytę słowami z Listu św. Pawła, słowami, które towarzyszyły mojemu pielgrzymowaniu po polskiej ziemi: „Czuwajcie, trwajcie mocno w wierze, bądźcie mężni i umacniajcie się! Wszystkie wasze sprawy niech się dokonują w miłości!” (1 Kor 16,13-14).

Wszystkim błogosławię! "




"You must be strong with the strength of faith. You must be faithful. Today, more than in any other age, you need this strength."
"Trwajcie mocno w wierze"

Papież Benedykt XVI jadący w papamobile żegna pielgrzymów.

"Do zobaczenia w Rzymie, a jeśli Bóg pozwoli - to w Krakowie"

More

http://www.zenit.org/english/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home